InštrukcieProgramovať môžeš v jazykoch Pascal, C/C++ alebo Java. Bližšie informácie o použitých kompilátoroch nájdeš na tejto stránke. Ako má vyzerať riešenie v danom jazyku najjednoduchšie pochopíš, ak si pozrieš nejaké Správne riešenia tréningových úloh alebo úloh z Archívu starých súťaží. Napriek tomu tu dávame zopár dôležitých rád. Ako písať dobré programy
Posielanie a testovanie riešeniaNajskôr je potrebné prejsť na stránku príslušnej súťaže. Aktuálne sa nachádzajú v menu Súťaže, tie, ktoré sú už uzavreté, sa nachádzajú v menu Archív. Testovacie príklady, ktoré sa nevyskytli na žiadnej súťaži, sa nachádzaju v menu Tréning. Po kliknutí na Úlohy sa zobrazí zoznam úloh, kde sa dajú riešenia posielať a pozerať výsledok testovania. Možné výsledky sa dajú pozrieť v pravidlách.Pamäťové a časové limityPamäťové a časové limity vychádzajú zo skutočných a testovaných hôdnot. Náš vzorák si na všetkých vstupoch s danými limitmi vystačí. Časový limit je väčšinou dvojnásobkom času behu vzoráku na najväčšom vstupe. Ak Tvoj program nepracuje v danom časovom limite, skús ho zoptimalizovať, alebo vymyslieť efektívnejší algoritmus. Ak je v zadaní nejaký horný limit na velkosť vstupných údajov môžeš si byť skoro istý, že sa taký veľký vstup pri testovaní objaví. Pre väčšinu úloh, je pamäťový limit len teoretická horná hodnota. Mala by stačiť aj menej ako polovica z pridelenej pamäte.PríkladyŠpecifické príkazy: Nesprávne: uses crt; begin ClrScr; {compute} end. Správne: begin {compute} end. Zbytočné texty: Nesprávne: begin write('Vlozte nejaky text: '); readln(text); {compute} writeln('Vysledok je: ',sol); end. Správne: begin readln(text); {compute} writeln(sol); end. Nové riadky: Nesprávne: begin readln(text); {compute} write(sol); end. Správne: begin readln(text); {compute} writeln(sol); end. |
november 2024
december 2024
|