Prihlásenie Registrácia  

B - Bunky

Časový limit: 2s, Pamäťový limit: 64MiB

Programovacie jazyky: Pascal, C, C++, Java, C++0x, Python 3

Počet bodov: 1

[ Pošli riešenie ] [ Tvoje riešenia ] [ Správne riešenia ] [ Vzorové riešenie ]

Vedná oblasť bioinformatika rieši biologické problémy pomocou informatického aparátu. Jedna z jej populárnych podoblastí je analýza mikroskopických obrazov. Na týchto obrazoch sa vyskytujú najmä bunky kruhového tvaru. Hlavným cieľom analýz je charakterizovať bunky na obraze, napr. polomer bunky. Určiť polomer bunky, ktorú vidno celú na obraze, je triviálne. Nás zaujímajú bunky, ktoré sú iba čiastočne viditeľné (najviac polovica viditeľná). Tie vieme charakterizovať dvoma krajnými bodmi (resp. vzdialenosťou medzi nimi) a prislúchajúcu dĺžku hranice po obvode bunky (kontúru) zobrazené na nasledujúcom obrázku.

Bunky

Úloha

Pre zadanú vzdialenosť krajných bodov a dĺžku kontúry určte polomer bunky.

Vstup

Prvý riadok obsahuje počet buniek 1 ≤ N ≤ 10 000 . Nasledujúcich N riadkov obsahujú dve reálne čísla 1 ≤ V ≤ 1 000, 1 ≤ D ≤ 2 000 reprezentujúce vzdialenosť krajných bodov a dĺžku kontúry bunky.

Výstup

Na výstup vypíšte pre každú bunku jeden riadok obsahujúci jedno reálne číslo: vypočítaný polomer bunky s presnosťou na aspoň 4 desatinné miesta.

Príklad

Vstup:

2
2.0 3.141592
1.41421356 1.570796328

Výstup:

1.0000
1.0000