Prihlásenie Registrácia  

D2 - Displej III.

Časový limit: 2s, Pamäťový limit: 64MiB

Programovacie jazyky: Pascal, C, C++, Java, C++0x, Python 3

Počet bodov: 1

[ Pošli riešenie ] [ Tvoje riešenia ] [ Správne riešenia ] [ Vzorové riešenie ]

Janka sa neprestávala hrať so svojou zvláštnou stavebnicou s čiernobielym displejom. Displej stavebnice je rozdelený na R×S políčok, pričom každé z nich sa rozsvieti v závislosti od toho, aká hodnota je privedená na vstup príslušného riadku a na vstup príslušného stĺpca.

Janka sa už zmierila s tým, že na tomto displeji sa jej asi podarí vykresliť len malú časť zo svojej zbierky maľovaných krížoviek. Rada by však zistila, koľko rôznych obrázkov to presne je. Navyše, ako už viete, Janke sa podarilo displej stavebnice rôznymi spôsobmi upraviť, a teda by potrebovala zistiť, ktorá z úprav je pre ňu najvýhodnejšia – bude teda potrebovať program, ktorý určí počet vykresliteľných obrázkov pre každú z upravených verzií stavebnice.

Úloha

Každému riadku aj stĺpcu displeja prislúcha jeden vstup. Na každý vstup displeja Janka privedie hodnotu 0 alebo 1. Políčko v i-tom riadku a j-tom stĺpci bude rozsvietené práve vtedy, keď:

D1:

XOR hodnôt privedených na daný riadok a stĺpec je 1, teda platí jedna z možností:
  • na i-ty riadok je privedená hodnota 1 a na j-ty stĺpec je privedená hodnota 0
  • na i-ty riadok je privedená hodnota 0 a na j-ty stĺpec je privedená hodnota 1

D2:

AND hodnôt privedených na daný riadok a stĺpec je 1, teda
  • na i-ty riadok je privedená hodnota 1 a na j-ty stĺpec je privedená hodnota 1

Vašou úlohou je zistiť, koľko rôznych obrázkov sa dá na displeji vykresliť.

Vstup

Na vstupe sú dve kladné celé čísla R a S určujúce rozmery displeja.

1 ≤ R, S ≤ 30

Výstup

Výstupom má byť jediné číslo určujúce počet rôznych obrazcov, ktoré je možné na displeji s R riadkami a S stĺpcami zobraziť.

Príklad (D1)

Vstup:

2 2

Výstup:

8

Príklad (D2)

Vstup:

5 4

Výstup:

466