Prihlásenie Registrácia  

C - Povzdych generála

Časový limit: 2s, Pamäťový limit: 64MiB

Programovacie jazyky: Pascal, C, C++, Java, C++0x, Python 3

Počet bodov: 1

[ Pošli riešenie ] [ Tvoje riešenia ] [ Správne riešenia ] [ Vzorové riešenie ]

Povzdych generála po bitke:

Všude samej skelet,
není komu velet.

Generáli v našej armáde to veru nemajú ľahké. Počet vojakov klesá a pomaly nebudú mať komu rozkazovať. Celé dni preto presedia v kasárňach a neuveriteľne sa nudia. Našťastie sa počítače dostali už aj do armády a tak sú zachránení pred totálnym unudením sa. Jeden z dôstojníkov totiž nainštaloval na novučičkú 286 zábavnú hru s názvom Tanky. V tejto hre hrajú dvaja hráči proti sebe na dvojrozmernej mape. Každý z nich má jeden tank a cieľom hry je zasiahnuť ten súperov vypálenou strelou. Na strelu pôsobí vietor a gravitácia, preto treba do hrania zapojiť aj kúsok dôvtipu. Generálom to však vôbec nejde. Pomôžete im?

Úloha

Dané sú pozície oboch tankov, sila vetra a uhol, pod ktorým chce prvý generál vystreliť. Úlohou je určiť počiatočnú rýchlosť, akú má strele udeliť, aby zasiahol tank druhého generála. Gravitačné zrýchlenie je vždy 9.8 m/s2 a počiatočná rýchosť strely musí byť v rozmedzí od 0 do 300 m/s.

Predpokladáme, že vietor udeľuje strele konštantné zrýchlenie v smere osi x. Gravitácia pôsobí proti smeru osi y. Pre zjednodušenie zanedbávame akýkoľvek terén, na ktorom tanky stoja (prípadne, že terén nekladie strele žiaden odpor, a teda je možné ho vždy prestreliť), a predpokladáme, že pre dané vstupné údaje je počiatočná rýchlosť jednoznačne určená.

Vstup

Vstup sa skladá z viacerých sád, pričom ich počet N je určený na prvom riadku vstupu, 1 &le N &le 1000. Každá sada je na samostatnom riadku a obsahuje 6 desatinných čísel X1, Y1, X2, Y2, V, U, pričom X1,Y1 sú súradnice tanku prvého generála v metroch, X2,Y2 sú súradnice tanku druhého generála, V je sila vetra v m/s2 v smere osi x a U je uhol v stupňoch, pričom 0 stupňov korešponduje s výstrelom v smere osi x a 90 stupňov by znamenalo vystrelenie náboja v smere osi y (0 ≤ X1 < X2 ≤ 1000, 0 ≤ Y1,Y2 ≤ 800, -2 ≤ V ≤ 2 a 0 < U < 79).

Výstup

Pre každú sadu vypíšte na samostatný riadok počiatočnú rýchlosť strely s presnosťou na 5 desatinných miest. Ak nie je možné trafiť tank druhého generála, prípadne ak by bola potrebná rýchlosť väčšia ako 300 m/s, vypíšte "Neda sa" (bez úvodzoviek).

Príklad

Vstup:

3
0.0 0.0 500.0 0.0 0.0 45.0
100.0 0.0 500.0 400.0 0.0 15.0
0 800 1000 0 -1.9 78

Vystup:

70.00000
Neda sa
Neda sa
Príklad prevzatý z IDI Open 2007.